Samsun Web Tasarim Samsun ilaçlama Samsun çilingir Samsunda çilingir Çanakkale su arıtma
+90 545 434 22 76

Sosyal Medyada Biz}

Aldığı ağrı kesici sonrası rahatlasızlanması

Aldığı ağrı kesici sonrası rahatlasızlanması

Sanatçı İbrahim Tatlıses, kullandığı ağrı kesici sonrası rahatsızlanarak kaldırıldığı hastanede yapılan müdahale sonrası taburcu edildi.

Alınan bilgiye göre, İzmir Adnan Menderes Havalimanında ağrı kesici kullanan İbrahim Tatlıses, bir süre sonra rahatsızlanınca özel bir hastanenin acil servisine götürüldü. Tatlıses, burada yapılan tedavide rahatsızlık belirtileri ortadan kalkınca, isteğiyle taburcu oldu.

Hastane acilinde Tatlıses’in tedavisini üstlenen Kardiyoloji Uzmanı Dr. Samet Uyar, gazetecilere yaptığı açıklamada, sanatçının baş ağrısı nedeniyle aldığı ağrı kesicinin alerjik reaksiyona neden olduğunu söyledi.

Uyar, “Tatlıses havalimanında beklerken, günün stresinden kaynaklı bir ağrı hissetmesi üzerine ağrı kesici aldıktan sonra nefes darlığı, vücudunda, gözlerinde, dudaklarında şişlik, ses kısıklığı şikayetiyle hastanemize başvurdu” dedi.

Semptomlara bakıldığında alerjik reaksiyonu düşündüklerini ve buna göre müdahalede bulunduklarını ifade eden Uyar, tedaviye ilişkin şu bilgileri verdi:

“Acil servisteki ilaç uygulamasından sonra hemen yüzde 30-40 civarında bir düzelme oldu, kendisini daha iyi hissettiğini söyledi. Biz yine de gözlem amaçlı ve istirahat etmesi için ve ödemleri nasıl gerileyecek diye servise aldık. Akabinde ödemleri, sıkıntısı daha da toparladı. Ses kısıklığı geriledi, konuşması daha düzeldi. Nefes darlığı geriledi. Ardından birkaç tetkik yaptık. İlgili branş arkadaşlarımızla konsültasyonunu yaptık. Alerjinin tekrarlanmaması için bazı önerilerimiz oldu. Reçetesini yazdık. Bir erişkin alerji uzmanına başvurmasını söyledik. Ardından kendi isteğiyle taburcu oldu.”

Tatlıses’in hastaneden rahatlamış olarak ayrıldığını aktaran Uyar, kalp, tansiyon, nabızla ilgili bir şikayetinin de bulunmadığını ifade etti.

– Ağrı kesiciler alerji yapar mı?

Samet Uyar, ağrı kesicilerin alerjik reaksiyona yol açıp açmadığına ilişkin soruya, “Her türlü ilaç, doğadaki her türlü madde alerjiye yol açabilir. Daha önce defalarca kullanılan ilaçlar, hiçbir sebep yokken bir sonraki alımında alerjik reaksiyona neden olabiliyor ve hayatı tehdit eden boyutlara ulaşabiliyor. Bu ihtimal her ilaç, her kimyasal için mümkün. Bu durumda en yakın acile başvurmak gerekiyor. Gerekli müdahaleyle hastalar çok kısa sürede de toparlıyor” yanıtını verdi.

Uyar, “İbrahim Tatlıses’te de bu reaksiyonun gelişmesi olağan diyebiliyor musunuz?” sorusuna karşılık da “Her insan için beklenen bir şey değil, ama her insanın başına gelebilecek bir şey. Ekstra bir durumu yok. Ağrı kesici sonrası gelişmiş, ama tedaviye iyi cevap verdi” değerlendirmesinde bulundu.

AA

16 Temmuz 2017
93 kez görüntülendi